Priimtas nagrinėti prašymas ištirti, ar Konstitucijai neprieštarauja Seimo nutarimas sudaryti laikinąją komisiją Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos finansinei ir ūkinei veiklai tirti
Konstituciniame Teisme priimtas nagrinėti pareiškėjos Seimo narių grupės prašymas ištirti, ar Seimo 2018 m. sausio 12 d. nutarimas XIII-1022 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo laikinosios tyrimo komisijos sudarymo ir pavedimo jai atlikti Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos valdymo, finansinės ir ūkinės veiklos parlamentinį tyrimą“ neprieštarauja Konstitucijos 25 straipsniui ir konstituciniam teisinės valstybės principui.
Pareiškėja remiasi Konstitucinio Teismo 2006 m. gruodžio 21 d. nutarime suformuluotomis oficialiosios konstitucinės doktrinos nuostatomis, be kita ko, nuostata, kad Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos išskirtinė konstitucinė misija yra apibrėžta daugelyje Konstitucijos straipsnių. Vienas iš jų – 25 straipsnis, kuriame garantuojama žmogaus teisė turėti savo įsitikinimus ir juos laisvai reikšti, taip pat teisė nekliudomai ieškoti, gauti ir skleisti informaciją bei idėjas, ją išreiškia ir Konstitucijos preambulėje įtvirtintas atviros, teisingos, darnios pilietinės visuomenės ir teisinės valstybės siekis.
Pasak pareiškėjos, tai, kad ginčijamu nutarimu sudaryta parlamentinė tyrimo komisija, yra nacionalinio transliuotojo veiklos kontrolės būdas. Tuo tarpu Konstitucinis Teismas yra konstatavęs, kad bet kokia nacionalinio visuomeninio transliuotojo veiklos kontrolė turi nepažeisti jo nepriklausomumo, o tokios kontrolės negali vykdyti, be kita ko, asmenys, kurie turi savų interesų, susijusių su nacionalinio visuomeninio transliuotojo veikla, arba kurie priklauso interesų grupėms (taip pat ir institucionalizuotoms), turinčioms būtent tokių interesų.
Viena iš svarbių nacionalinio transliuotojo veiklos misijų yra objektyviai nušviesti svarbiausius valstybės įvykius, pateikti informaciją apie svarbiausių valdžios institucijų veiklą. Pareiškėjos vertinimu, atsižvelgiant į Konstitucinio Teismo suformuluotą nacionalinio visuomeninio transliuotojo nepriklausomumo doktriną, Seimo nariai negali dalyvauti valdant šį transliuotoją ir nuolatiniuose jo kontrolės instrumentuose ar atliekant atskirus kontrolės veiksmus, nes toks kontrolės metodas pažeistų nacionalinio visuomeninio transliuotojo nepriklausomumą.
Taigi, pareiškėjos manymu, ginčijamu nutarimu iš Seimo narių sudaryta Seimo laikinoji tyrimo komisija neatitinka oficialiosios konstitucinės doktrinos nuostatų, o ginčijamas nutarimas prieštarauja Konstitucijai.
Prašymo tekstą galima rasti Konstitucinio Teismo svetainėje, žr. http://www.lrkt.lt/~prasymai/3_2018.htm.